Přemýšlení: Téma týdne [CZ]: Být vlivný či ovlivňován ?

Milí čtenáři,

máme tu další zamyšlení, tentokráte se blíže podíváme na téma, jakým je "Vliv". Než se pustíme do konkrétních příkladů, povězme si, jaké máme dva základní typy
  1. Být vlivný.
  2. Být ovlivňován.
ad 1 Být vlivný nebo jinými slovy mám já na někoho či něco vliv:

- příkladem budiž moc politiků či vliv mých kontaktů
- ale také se může jednat o člověka vlivného na základě jeho množství peněz a majetku 
- vlivný může být na základě své duchovní moci student magie, mystik či jiný duchovní 
- vliv můžeme nalézat také v úplně jiné oblasti, jakou je konkrétně příroda a přírodní vlivy
- páníček má jistý vliv na svého psa při výchově od štěněte 
- jistě by se dalo najít i více příkladů, kdo má na koho jaký vliv

ad 2 Být ovlivňován nebo jinými slovy na mě má někdo či něco vliv:

- ano příkladem budiž to, že na mě může mít vliv nějaká vyšší duchovní síla, stejně jako může někdo uplatňovat svůj peněžní vliv a uplácet mě za konkrétním účelem 
- ovlivňována jsou nepochybně i malé děti na základě výchovy svých rodičů   
- stejně jako jsou nemálo ovlivňovány věřící "ovečky" v kostelech (alespoň některé tedy)
- ovlivňován je i letecký provoz v případě místní přírodní katastrofy 
- ovlivňováni jsou i studenti ve školních lavicích 
- a jistě bych mohl vyjmenovávat spousty dalších případů, kdy je někdo či něco ovlivňováno někým 

Takže jak je vidět, pojem jakým je vliv, může dosahovat obrovských rozměrů. Pochopení slova "vliv" se rozhodně nezastavuje jen v "říši lidí". 

S přáním pěkného dne,

Lukáš Přibyl 

Žádné komentáře:

Okomentovat