Jak se mi zablokoval UEFI BIOS a jak blokovat TOR anonymity uživatele

22. 3. 2015 v 10:41 | Kategorie: Rychlé zprávy | Autor: Lukáš Přibyl, DDV

Milí čtenáři,

dnes se podíváme na dvě záležitosti:

1) nejdříve na můj "zápas" s heslem u vylepšného BIOSu UEFI
2) pak si povíme, jak mě pan Rulc z nejmenované blogovací společnosti bezdůvodně zablokoval zadávání komentářů (a jak jsem mu jeho drzost pak oplatil já sám)


ad 1) Před několika dny jsem se stal sám svou vlastní obětí. Můj nejnovější notebook (závěr roku 2014) od mé oblíbené společnosti Acer měl automaticky nastavené OS Windows 8.1. Současně jsem si sám nastavil v BIOSu UEFI vzhledem k lepšímu "pocitu zabezpečení" heslo.

Jenomže stejně jako mnoho jiných přede mnou, i já jsem si nezapsal heslo a navíc jsme ho po několika měsících zapomněl. Takže jsem se pak dostal do situace, že jsem se nemohl dostat do BIOSu a ani do možnosti F12 (čímž se vyvolává nabídka pro takzvané "bootování" disku). Díky tomu jsem byl odkázán jen na používání aktuálního operačního systému a pokud jsem chtěl nainstalovat jiný, pak musel být vždy jen novější, protože OS Windows, jak známo, sám ze sebe instaluje pouze své novější verze, starší instalaci v novějších Windows vám prostě systém zamítne.

Musel jsem kvůli tomu projít mnoho i anglicky psaných stránek a přeflashoval jsem několikrát samotný BIOS... než jsem se dostal k následujícímu (vítěznému) řešení. Nakonec jsem našel malý dešifrovací program, který na základě "osmičkové soustavy čísel" zjistil pravé heslo (tzv. master password) k UEFI BIOSu. To jsem následně zrušil a používám tzv. Legacy BIOS (UEFI je sice rychlejší a možná bezpečnější, ale po minulé zkušenosti se držím raději Legacy Biosu s přednostním právem "bootování z DVD mechaniky" - jistota je jistota).

Dnes už nějakou dobu využívám pouze Linux, přesněji jeho odrůdu zvanou Edubuntu (je to podle mého názoru nejkvalitnější podoba Linuxu z rodiny UBUNTU). Za tu dobu jsem se naučil v tom lépe pracovat a mám z toho pochopitelně radost. Navíc je tam vše zdarma, což je další plus.  


ad 2) A teď se podíváme na "zoubek" panu Rulcovi z nejmenované blogovací společnosti, který si očividně myslí, že on může vyjadřovat své názory a já ne.

Ještě že mám doma více-ro počítačů a bohaté zkušenosti s počítačovými systémy. Jenže na tento případ nebylo potřeba pokročilých vědomostí... a jak se ukázalo, v jednoduchosti je síla.

Když jsem pochopitelně chtěl najít jiný způsob, jak vyjadřovat svobodně své názory na jeho články, Rulc moc dobře věděl, že mě TOR (anonymity project) vždy ochrání před jeho neoprávněnými blokacemi. No a tak si našel způsob jiný... a sice blokovat konkrétní webovou adresu, kterou chce dotyčný komentátor přidělit ke svému psanému názoru ve formulářích pro komentáře.

Ale milý Rulc šel ještě dál a sice... výše uvedeným způsobem mi zablokoval komentování na všech blozích té nejmenované blogovací sítě.

Nuže nejsem tak hloupý, jak si někteří očividně myslí. Sám jsem si jeho primitivní zabezpečení vyzkoušel na několika operačních systémech (i mobilních) a dokonce i v případě několika dalších projektů podobných výše uvedenému, slavnému systému pro anonymní prohlížení TOR. Zpočátku jsem nechápal jak je to možné, že by se nějaké společnosti podařilo "setřást" už tak dokonalý systém TOR anonymity. A tak jsem začal experimentovat a ani to hned nepomáhalo.   

Ano tento styl "ochrany" mu zajistil "klid ode mě", ale jen na chvíli (v uvozovkách proto,že já jsem jen svobodně vyjadřoval své názory, stejně tak jako ostatní blogeři kdekoliv na internetu). A stejně tak i já všem ostatním (i na svých stránkách) dávám naprostou svobodu (i když se mi některé cizí názory také nelíbí).  

No... takže už všechny karty Rulcovy jsou "na stole" a mohu opět vyjadřovat svobodně své názory.

Děkuji za milou hru... :)

Máte nějaké otázky či připomínky ? Není problém. Níže u tohoto článku nebo v >>> Chatovací místnosti těchto stránek se můžete vyjádřit:

3 komentáře:

  1. Vždycky, když začneš mluvit o něčem technickém, moje bránice dělá kotrmelce... Je to někdy i lepší, než když se vydáváš za božulína! Way to go!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak hlavní je, že mi vše funguje

      jestli to není tím, že mi ve všem závidíš kocóre :D

      Vymazat
    2. Jako kdybys měl ánung, proč ti to funguje ;)

      Vymazat