Lukáš Přibyl: Já a OCD (stručný přehled věcí minulých)

19. 1. 2015 ve 12:07 | Kategorie: OCD Obsedantně-kompulzivní porucha | Autor: Lukáš Přibyl, DDV

Související články >>> Více informace najdete skrze přímý odkaz uvedený výše vedle nápisu "Kategorie"

Milí čtenáři,

mnozí víte o mém dávném boji s velice silnou formou nemoci známé pod zkratkou OCD (= Obsedantně-kompulzivní porucha). Boj sice už dávno skončil, ale pořád je potřeba být alespoň trochu na pozoru. Neboť vliv OCD, podobný vlivu dávných bohyní Fúrií, nelze nikdy podceňovat (a to i když jsem také jeden z bohů). V tomto článku chci zdůraznit, jak například já sám sobě jsem pomohl.

Pokud máte zájem, můžete si přečíst i malou knihu, kterou jsem kdysi sepsal >>> zdarma ke stažení skrze horní menu v části "Knihovna". Nikdo neříká, že je to dokonalé, jen říkám, že to kdysi pomohlo mně. Dokonalost není nutná, stačí celková spokojenost. A ta tu je.

Pojďme se podívat na stručné shrnutí takových nejdůležitějších faktů o OCD:
(bohužel nejsem ještě úplným bohem se vším všudy, a právě proto vliv Fúrií sem-tam ještě může být)

- v prvé řadě vždycky platí, že pokud vnitřně cítíte, že vliv OCD se k vám blíží (nebo už v dané chvíli je), je potřeba okamžitě zastavit všechny myšlenkové pochody (tím se uchráníte před dalším pokračováním) a třeba dělat něco co vás v dané chvíli baví, ale na co se nemusíte nijak zvlášť upínat (nesmí vám to nějak dělat zle)

- OCD se drží pryč jenom proto, že se neupínám na nic a na nikoho, že žiju pouze (!) z přítomnosti (na žádné plány se neupínám); nic a nikdo není pro mě důležitý

- OCD je z 99% poražena a to jen proto, že jsem se vzdal všeho a všech v tomto primitivním světě; žiju jen z toho co mi dává má vlastní božská přítomnost

- v jednom z minulých článků rubriky o OCD jsem také řekl, že je potřeba být na sebe hrdý dokonce i bez nějakých konkrétních důvodů (vlastně je to umělé zvýšení sebedůvěry, což vás ochraňuje před podrýváním vaší autority skrze OCD)

Pokud se vyskytnou nějaké další zajímavosti ohledně nemoci OCD, určitě to zde na blogu napíšu.

Máte nějaké otázky či připomínky ? Není problém. Níže u tohoto článku nebo v >>> Chatovací místnosti těchto stránek se můžete vyjádřit:

1 komentář: