Psychiatrická nemoc: Obsedantně-kompulzivní porucha

Milí čtenáři,

na základě dlouhodobého testování různých možností léčby nemoci známé jako OCD, jsem sepsal nejdůležitější informace do této malé příručky <<< Jak si můžete všimnout, publikace nabízí jednoduchou formou vysvětlený postup při odstraňování nežádoucího vlivu této nepříjemně vtíravé nemoci.

Běžná léčba nestačí, a proto jsem si řekl, že rozšířím své zkušenosti s OCD po celém internetu...

HLAVNÍ VĚCI PRO ÚSPĚŠNÉ VYLÉČENÍ
(úplné, podrobnější informace se dočtete ve výše zmíněné malé příručce)

- uvolnění psychické i fyzické
- mít jeden (hlavní) životní cíl (smysl), o který se můžete vždy plně a pevně opřít (co je nenapadnutelné z pohledu OCD – více níže)
- každý den posilovat podle cvičení v této knize (a také v rozumné míře posilovat fyzicky)
- úplně se odpoutat od všech věcí, které přímo podporují nemoc OCD a s tím se plně odevzdat jen svému jedinému (hlavnímu) životnímu smyslu, pro který žijete (může být více životních cílů, ale jen jeden je ten hlavní, nejdůležitější, „nenapadnutelný“ (jak je výše napsáno)
- tím vším se posiluje také Vaše sebedůvěra

Sám jsem si prošel takovým trápením po dobu několika roků. Vše tedy bylo ověřeno v životní praxi. Nemoc mi pomohla se zlepšit v mnoha ohledech a především jsem se výrazně posílil – dokonce víc, než mnozí jiní, které zdaleka nepostihl takový či podobný problém. A tak do určité míry za dobrý život vděčím nemoci OCD.

Na závěr si ukážeme dva z mnoha příkladů odstraňování OCD uvedených v mé publikaci:

První příklad (podrobnější)

Spouštěč: Kontakt s věcmi, na kterých by mohla ulpět infekce: kliky dveří, madla v dopravních prostředcích, obaly předmětů z obchodu a podobně.

Myšlenky (obsese): Nakazím děti a mojí vinou onemocní a umřou! Musím všechno umýt a vydezinfikovat, aby se to nestalo! Možná je to přehnané, ale, co když se to stane – bude to moje vina !

Emoce: strach a úzkost (pocity vnitřního napětí, nutnosti kontrolování/ujišťování se)

Chováníkompulze: Umývání rukou, nákupu, bot, převlékání se po příchodu domů, dezinfikování věcí, časté praní kontaminovaného oblečení.
Vyhýbavé chování: Nosím rukavičky, které lze každý den vyprat, nechodím na veřejné toalety, necestuji s bezdomovci, nesedám si na sedadla v dopravních prostředcích, kliky dveří otevírám loktem, každý den si beru čisté prádlo a odpoledne ho hodím do pračky, po příchodu domů se dlouze sprchuji, manželka se musí před milováním vždy vykoupat.

Tělesné reakce: Silný pocit napětí.

Důsledky bezprostřední: Úleva napětí po umytí, převlečení nebo při vyhnutí se ušpinění, cítím se příjemně čistý.
Důsledky dlouhodobé: Mytí zabírá stále více času, manželka mi nadává, když umývám chléb a rohlíky, máme nadměrnou spotřebu vody, hodně to stojí, malá Anička začíná všechno taky umývat, manželka se nechce se mnou milovat, když se vždy předtím musí dlouho sprchovat, v práci se na mě divně koukají, když otvírám dveře loktem a jsem po použití WC velmi dlouho v koupelně, stydím se za to.

Řešení (odstranění OCD):

- zastavit teď hned všechny myšlenkové pochody (a aktivně se uvolnit jak fyzicky tak i vnitřně)
- je potřeba každý den cvičit v této knize uvedená cvičení (plus občasná fyzická cvičení)
- s pomocí cvičení zesilujte v sobě i svou sebedůvěru
- zaměřte se na svůj životní smysl, který není napadnutelný žádným způsobem nemocí OCD
- díky výše uvedenému jste schopni ve zlomku vteřiny zastavit (bez napětí a s klidem) všechny nepříjemné pocity spojené se špínou, infekcí a podobnými věcmi, které jsou (nejen) v tomto příkladě uvedené
- s tím je potřebné vědět, že než toho budete schopni (než se zbavíte OCD úplně), může to trvat i týdny (je to závislé na vnitřním posilování díky cvičením v této knize uvedeným a s tím i posílení sebedůvěry)

Druhý příklad
(řešení je stejné jako v prvním příkladu)

/Úvod/ Když mi bylo patnáct roků, přibližně v té době se OCD začala více projevovat a to při kontrolování, zda jsou mé brýle skutečně v pouzdru na psacím stole, kam jsem je před chvílí uložil. Kontrolování se dotýkalo i stavu, jestli jsem brýle nepoškodil.

/Průběh/ Nepříjemná myšlenka jedna za druhou mi vnitřně ukazuje, co by bylo za velký problém, kdybych ráno zjistil, že brýle nejsou v pouzdře na stole (nebo jsou poškozené), kam jsem je večer položil. Nemoc OCD dělá tento problém výrazně větším, než by ve skutečnosti byl. Čím více se tomu snažím odolávat a odrážet to, tím je vliv nahlodávajících myšlenek nemoci OCD silnější a já pro tu chvíli pomalu, ale jistě slabší.

/Důsledek/ Díky sílícímu napětí jsem nevydržel a opakovaně hrkal pouzdrem, zda jsou mé brýle skutečně v pouzdře na stole (plus kontrola jestli jsem je nepoškodil). Vždy po jednom zahrkání došlo k dočasné úlevě a snížení napětí, které bylo záhy vystřídáno opakovaným silným vnucujícím se pocitem nutnosti dalšího ujišťování se o stavu brýlí. A to tak dlouho než jsem byl z toho všeho tak moc unavený, až jsem rychle usnul. Kdyby nebylo silícího vlivu spánku, kontroloval bych pouzdro s brýlemi na stole stále dokola opakovaně až do druhého dne.

S přáním pěkného dne,

Lukáš Přibyl
Telefon: (+420) 604 364 905 

1 komentář:

  1. Když jsi své OCD "vyléčil", jak říkáš, proč stále pobíráš invalidní důchod, božulíne?

    OdpovědětVymazat